A conèixer, en qualsevol moment, l’estat de la tramitació dels procediments en què tinguin la condició d’interessats, i a obtenir còpies de documents que s’hi continguin.
A identificar les autoritats i el personal al servei de les administracions públiques sota la responsabilitat de les quals es tramitin els procediments.
A obtenir una còpia segellada dels documents que presentin, aportant-la junt amb els originals, així com a la devolució d’aquests, llevat de quan els originals hagin d’estar inclosos en la documentació del procediment.
A utilitzar les llengües oficials de la seva Comunitat Autònoma, d’acord amb allò que es preveu en aquesta Llei i en la resta de l’ordenament jurídic.
A formular al·legacions i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d’audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l’òrgan competent en redactar la proposta de resolució.
A no presentar documents no exigits per les normes aplicables al procediment de què es tracti, o que ja es trobin en poder de l’Administració actuant.
A obtenir informació i orientació pel que fa als requisits jurídics o tècnics que les disposicions vigents imposin als projectes, les actuacions o les sol·licituds que es proposin realitzar.
A accedir als registres i arxius de les administracions públiques en els termes previstos en la Constitució i en aquesta o altres lleis.
A ser tractats amb respecte i deferència per les autoritats i els funcionaris, que els hauran de facilitar l’exercici dels seus drets i el compliment de les seves obligacions.
A exigir les responsabilitats de les administracions públiques i del personal al seu servei, quan així correspongui legalment.
Qualsevol altre que els reconeguin la Constitució i les lleis. |